sobota, 4. december 2010

Optimizacija spletnih strani - Onsite SEO (1. del)

O optimizaciji sem že pisal z vidika pisanja spletnih besedil, tokrat pa bi rad opisal še nekatera druga področja in dela, ki jih lahko uvrstimo v optimizacijo spletnih strani. Vse skupaj bom predstavil v več prispevkih.

1. Alternativni teksti

Poleg optimizacije besedil in povezav preko besedil na druge strani znotraj vaše strani in na druge strani na spletu, imajo vaše strani še druge elemente, ki pripomorejo k višjim pozicijam na iskalnih strojih. Ti elementi so slike in video posnetki, ki jih iskalniki seveda še ne prepoznajo kot direktno berljiv element preko katerega bi lahko določili kaj predstavlja. Zato tem elementom dodamo t.i. alternativen tekst, ki tekstovno opiše kaj element predstavlja. Alternativni teksti so pomembni z vidika optimizacije, saj vanje smiselno vključimo naše ciljane ključne besede. Prav tako poskrbimo za ustrezna imena slikovnih in video datotek. S premišljenimi imeni in alternativnimi teksti, dosežemo tako dobro uporabniško izkušnjo ( v primeru, da uporabnik pregleduje stran z brskalnikom brez prikaza slik in/ali videa ), kot tudi poskrbimo za dodatno prisotnost ključnih fraz v kodi vaše strani. Natančno delo pri postavitvah teh elementov se vam obrestuje dolgoročno.

2. Optimizacija html kode

Bolj kompleksne metode optimizacije spletnih strani zajemajo še optimizacijo html kode. Na splošno je pravilo, da je pomembno razmerje med količino teksta v primerjavi s celotno html kodo strani. Tekst naj bi po nekateri ocenah predstavljal vsaj 15% v primerjavi s celotno html kodo. Obstajajo številni načini, ki omogočajo kratko, čisto html kodo vaše strani. O tem bi lahko več pisali razvijalci. Osnova je, da vse vaše stile in oblikovanja zapakirate v zunanjo css datoteko, podobno lahko storite z javascripti, če jih uporabljate. Izogibajte se tabelam in raje uporabljajte <div> "tage" - delčki kode s katerimi prav tako kot s tabelami ustrezno razmestite tekste in ostale elemente na vaši strani. Če je le možno, naj bo vaša koda standardizirana po W3C standardih, kar enostavno preverite z W3C validatorjem. Če ste dosledni, ima vaša koda tudi ustrezno urejene html komentarje, ki pa načeloma ne pomagajo izboljšati pozicije vaše strani na iskalnikih. Pomagajo pa vam lažje najti dele strani, ki jih ob kasnejših popravkih želite urediti.

Naslednjič pa več o robots.txt, sitemap.xml, breadcrumbs, 404 stran, Google verifikaciji, ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar