ponedeljek, 13. september 2010

Pisanje spletnih besedil in optimizacija spletnih strani

Pisanje spletnih vsebin v povezavi z optimizacijo spletnih strani ni tako enostavno, kot izgleda na prvi pogled. V nekaj besedila vnesemo z določeno gostoto ključno besedo ali besede na katere ciljamo in optimizacija deluje. Daleč od tega! Pri optimizaciji spletnih strani zelo hitro prideš do razpotja, ko se moraš odločiti ali je bolj pomemben uporabnik ali pozicija na iskalnih strojih. Potreben je kompromis, kajti tako uporabniki, kot iskalni stroji iščejo "kvalitetne vsebine", le algoritmi razumevanja vsebine so precej različni. Pomembno je, da znamo iskalnim strojem povedati, da je to o čemer pišemo točno tisto, kar ljudje iščejo z določeno ključno besedo. Ta proces se dejansko imenuje optimizacija spletnih strani.

Preden se osredotočimo na pisanje spletnih besedil namenjenih optimizaciji še na kratko kaj je pomembno pri spletnih vsebinah:
- Dostopnost iskalnim strojem - če iskalni stroji ne morejo prebrati vsebine znotraj kode vaše strani, vaša stran ne more biti pregledana (indeksirana) in postavljena med rezultate. Zelo pomembna je zato tehnologija s katero zgradite svojo spletno stran oz. koda strani in kako jo iskalniki lahko berejo.
- Dobra vsebina - kvalitetni teksti z uporabnimi informacijami na določeno temo, nam preko uporabnikov prinašajo nove povezave in na ta način pomembnost strani v očeh iskalnikov raste.
- Uporabniška izkušnja - lažje uporabnik pregleda vsebine in najde ustrezne informacije, več je možnosti, da bo informacijo delil z drugimi uporabniki.
- Promoviranje vaše vsebine - razširjanje vsebine med uporabnike je včasih pomembnejše od same vsebine. Sporočite vsem o vaši novi vsebini.

Nekaj elementov na katere moramo biti pozorni pri pisanju spletnih besedil za optimizacijo:
- Osnova je, da pred pisanjem izberemo ključno besedo ali ključne besede na katere ciljamo.
- Vsako spletno besedilo mora imeti naslov, ki mora obvezno vsebovati ključno besedo ali besede na katere ciljamo. To je pomembno iz vidika iskalnikov ( v nadaljevanju Googla ), kot tudi uporabnikov. Če vaš naslov vsebuje ključno besedo na katero ciljate, je večja verjetnost, da bodo uporabniki ustvarili povezavo na vašo vsebino preko teksta, ki bo vključeval to ključno besedo, kar je bistvenega pomena za Google. Ta na ta način ugotovi, da je vaša stran dejansko povezana s ključno besedo na katero ciljate. Priporočljivo naj bi bilo dolžino naslova skrajšati na 72 znakov, vendar to ni obvezno, saj dobro delujejo tudi daljši naslovi, le da je del, ki je daljši pri prkazu zadetkov na Googlu skrit.
- Meta opis je deleček besedila, ki ga vidite na Googlu pod posameznim zadetkom. To besedilo ima lahko ključen pomen pri tem ali uporabnik deansko klikne na povezavo do vaše strani ali ne. Dobro je, če v meta opisu uporabite ključno besedo ali besede na katere ciljate v vsebini. Praktično je meta opis kratek povzetek vsebine, ki naj uporabnika pritegne k obisku.
- Vsebina spletnega besedila je pomembna za pozicije na Googlu. Vsekakor je potrebno vključiti ključne besede na katere ciljamo, postaviti ustrezne naslove in podnaslove. Vsebina naj ne bo prekratka, saj  s kratko vsebino težje konkurirate na Googlu. Vsebina naj bo v obsegu vsaj 1/2 do 3/4 A4 strani za posamezno stran, če je le možno. Priprava kvaltetne in obsežne vsebine se dolgoročno izplača.
- Gostota ključnih besed je razmerje med številom kolikokrat se posamezna ključna beseda v vsebini pojavi in številom ostalih besed. Priporočila so različna od maksimalno 5,5%  pa tudi do 10% gostota ključne besede v razmerju do ostalega teksta. Večja gostota lahko pomeni za Google tako imenovan "Keyword stuffing" ali neželeno pretirano vrivanje ključne besede v besedilo in lahko pripelje do slabše pozicije. To se v praksi le redko zgodi, je pa dejstvo, da ni potrebno uporabljati to zastarelo metodo, da bi dosegli dobre pozicije, saj s tem tudi pokvarimo uporabniško izkušnjo in si zmanjšamo možnost "spontanega" pridobivanja povezav.
- Povezave na druge strani so osnova interneta in informacij na internetu. Google rad vidi, da je stran dobro povezana z drugimi stranmi. Splošno je dobro, da preko tekstovnih povezav iz vaše vsebine enakomerno povezujete vašo stran z drugimi stranmi in z ostalimi notranjimi stranmi v okviru vaše spletne strani. Pri tem ustvarjajte povezave preko relevantnega teksta in dodajajte vapim povezavam ustrezne naslove.

To je seveda le nekaj osnovnih elementov, na katere je potrebno paziti pri pisanju spletnih besedil namenjenih optimizaciji spletnih strani. Tu je še cel kup drugih elementov, ki so neposredno povezani z optimizacijo spletnih strani. O teh pa mogoče kdaj drugič.

Ni komentarjev:

Objavite komentar